Click me to rate me!Click me to rate me!
Skyscrapers and News in the UK and Ireland
daily menu » rate the banner | guess the city

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Forum Polskich Wieżowców > Infrastruktura i Technologia > Infrastruktura kolejowa > [CMK] Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie
Welcome, Iwan.
You last visited: Today at 02:26 PM
Private Messages: Unread 0, Total 127.
User CP FAQ Community Calendar New Posts Search Quick Links Log Out

Preview
Dzisiaj temat mocno "przyszlosciowy" - czyli budowa lacznicy CMK - Słomianka (na linii kolejowej nr 25). Lacznica wraz z przebudowa linii nr 25 bedzie stanowic lacznik CMK - Yek.

Udalo mi sie dotrzec do planow przewidywanego przebiegu lacznicy, przeprowadzilem tez z kolega wizje lokalna. Wyniki przedstawiam ponizej.


W celu lepszej orientacji w terenie na plan nanioslem zdjecie z google.maps w trybie satelita:



Zalozono dwa warianty trasowania lacznicy:
- zielony z Vkonstr=100km/h
- niebieski z Vkonstr=160km/h

Jak sie okazalo na miejscu, wariant zielony jest praktycznie wykluczony z realizaji z powodu kolizji z nowa obwodnica Opoczna. W miejscu przeciecia z DK12 realizowana jest wlasnie budowa wezla przyszlej obwodnicy.

Na planie jak i na zdjeciu z satelity nie zaznaczalem obwodnicy, ale wystarczy sobie wyobrazic, ze biegnie od WK w km 90,743 CMK, a konczy w okolicach skrzyzowania DK12 z DW713. Wiecej zobaczymy na zdjeciach.

Wariant niebieski - a wiec "szybszy" - okazal sie lepszy. Na calym jego przebiegu nie wystepuja wieksze kolizje z istniejaca infrastruktura i nie ma potrzeby wyburzen.


Wiadukt Kolejowy w ciagu CMK, na dole obwodnica








Gdzies w tym miejscu wariant niebieski przecina budowana obwodnice:





Wariant niebieski przechodzi z tego lasu (prawie rownolegle do CMK):




Przecina obwodnice w poblizu widocznego na zdjeciu samochodu:




Widok z bliska:




Dalej lukiem przez pola:










Przecina DK12:




Przecina lasek:







Wypada na pola:










I laczy sie z linia nr 25:








Wariant zielony wychodzi z lasu na pola:






I przecina DK12 w okolicach budowanego wezla z obwodnica:




__________________
Krzysztof "Iwan" Waszkiewicz ****** Gumokol je zlý a vláček je hodný
http://www.kolej.pl/ * http://www.eu07.pl/ * http://rail.phototrans.eu/
GG://3721721 tel: +48664435528 JID://iwan.eu@gmail.com

Thread: [CMK] Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie Reply to Thread
Logged in as Iwan
Title:
  
Message:
Remove Text Formatting

Undo
Redo
 
Reducir Tamaño
Aumentar Tamaño
Bold
Italic
Underline
Align Left
Align Center
Align Right
Ordered List
Unordered List
Decrease Indent
Increase Indent
Insert Email Link
Insert Image
Wrap [QUOTE] tags around selected text
Wrap [CODE] tags around selected text
Wrap [PHP] tags around selected text
Smilies
:cheers::nuts:
:):ohno:
:bash:^^
:banana::lol:
[More]
Post Icons
You may choose an icon for your message from the following list:
 

Additional Options
Miscellaneous Options
Thread Subscription
Notification Type:

Topic Review (Newest First)
January 28th, 2011 10:17 AM
Iwan
Quote:
Originally Posted by nessah View Post
ee? To rzeczywiscie kiepsko.
Bylem przekonany ze cel dla skierwce-wwz jest jest 2012.
2014 to tez optymistycznie. Dobrze bedzie, jak nie bedzie obsuwy...

No i niestety widac, ze moga byc problemy:
Naprawa torów na trasie Łódź - Warszawa rozpocznie się najwcześniej w marcu. Z powodu wydłużających się przetargów później zacznie się również przebudowa peronów na stacji Łódź Widzew - informuje "Gazeta Wyborcza".
January 27th, 2011 11:23 PM
nessah ee? To rzeczywiscie kiepsko.
Bylem przekonany ze cel dla skierwce-wwz jest jest 2012.
January 27th, 2011 10:08 PM
Iwan
Quote:
Originally Posted by nessah View Post
No, ok kojarze klimat, pytanie czy to juz wyszlo poza etap konsultacji i "robi sie" czyli te 2 przejazdy odpadna z wiaduktowania cmk czy dalej nie wiadomo?
To bedzie w ramach łódzkiej moderny - a ta sie skonczy w 2014. Ja bym chcial jezdzic 200 wczesniej
January 27th, 2011 08:54 PM
nessah No, ok kojarze klimat, pytanie czy to juz wyszlo poza etap konsultacji i "robi sie" czyli te 2 przejazdy odpadna z wiaduktowania cmk czy dalej nie wiadomo?
January 27th, 2011 08:27 PM
Iwan
Quote:
Originally Posted by nessah View Post
Te 2 z 4 przejazdow zaraz za grodziskiem to nie jest przypadkiem jaktorow.
Bo z tego co pamietam byly jakies konsultacje spoleczne co do budowy wiaduktow tamze (cmk + wiedenka), bylo o tym glosno medialnie bo zjawil sie na nich wach czy tam inny szafranski z racji tego ze mieszka w poblizu.
Ale to chyba w ramach moderny wawa-lodz bylo a nie cmk.
W Jaktorowie mieszka Pan Wach. Nie slyszalem, zeby udal sie na konsultacje, natomiast wiem, ze jego osoba byla wiazana z tym, ze w Jaktorowie maja powstac 2 nowe wiadukty (nie wiem czy kolejowe, czy drogowe) - a wg obsikiwaczy nogawek panowala opinia, ze wystarczy jeden.
January 27th, 2011 08:10 PM
nessah Te 2 z 4 przejazdow zaraz za grodziskiem to nie jest przypadkiem jaktorow.
Bo z tego co pamietam byly jakies konsultacje spoleczne co do budowy wiaduktow tamze (cmk + wiedenka), bylo o tym glosno medialnie bo zjawil sie na nich wach czy tam inny szafranski z racji tego ze mieszka w poblizu.
Ale to chyba w ramach moderny wawa-lodz bylo a nie cmk.
January 27th, 2011 07:33 PM
Iwan Przygladam sie ostatnio mozliwosciom jakie stwarza CMK do podnoszenia na niej predkosci.

Kwestia podstawowa z podniesieniem predkosci powyzej 160km/h - likwidacja przejazdow w poziomie toru.

W tej chwili przejazdow w poziomie toru nie ma na odcinku Włoszczowa Płn. - (Myszków Mrzygłód) oklice km 214/215.

Rozpatrzmy pozostałe odcinki:

Pomijamy przejazd na stacji w Grodzisku Mazowieckim. Na tym odcinku i tak bedzie 160.

Od km 1,6 (za glowica rozjazdowa stacji Grodzisk Mazowiecki) i stacja Korytów mamy 4 przejazdy w km:
3,3; 4,4; 5,5 i 6,1

Przejazdy te sa niedaleko od siebie, na krotkim odcinku poczatkowym, wiec bez duzej straty czasowej mozemy je pominac w naszych zapedach h-s. Zakladamy wiec, ze mozemy jechac ponad 160km/h od ostatniego przejazdu w km 6,1.

Kolejny przejazd mamy dopiero w km 32,8 (szak Szeligi - Biała Rawska):



Jak widac na obrazku przejazd znajduje sie 1,2 km od wiaduktu drogowego, ktorym mozemy sobie go objechac. Czemu wiec go nie zlikwidowac praktycznie bezinwestycyjnie?
Rolnicy nie powinni plakac, bo poza ww. wiaduktem w celach gospodarczych mozna wykorzystywac wiadukt kolejowy w km 33,8 nad dojazdem do posesji.

Nastepny przejazd mamy w km 82,1 na stacji Idzikowice. Wczesniej istanial tez przejazd na stacji Strzałki, ale zostal niedawno zlikwidowany w podobny sposob do sugerowanego dla przypadku powyzej.

Likwidujac jeden przejazd (w km 32,8) mamy wiec ponad 70 km linii na ktorych przejazdow w poziomie torow nie ma wcale. Mozemy wiec jechac 200 (230) km/h, jezeli nawierzchnia i siec na to pozwola.

Przejazd w Idzikowicach pomine w swoich rozwazaniach, bo i tak z podniesieniem V trzeba poczekac do przebudowy stacji.

Kolejne przejazdy znajduja sie na szlaku Opoczno Płd. - Olszamowice w km:
95,1 (zachowane sa przyczolki i konstrukcje wsporcze, zabraklo srodkow na dokonczenie budowy wiaduktu)
98,5 (trzeba budowac wiadukt drogowy)
106,6 (trzeba budowac wiadukt drogowy)
122,0 (w km 123,4 istnieje wiadukt drogowy - przejazd mozna wiec zlikwidowac robiac do niego dojazdy)

Likwidacja przejazdow na szlaku Olszamowice - Włoszczowa Płn. ujeta jest w planach, ktore przedstawilem kilka postow wczesniej. Dla przypomnienia chodzi o przejazdy w km:
127,090; 129,357; 132,853; 142,850; 147,548; 149,500.

Przejazd w km 215,5 w torze nr 2 zostawiamy...

Tak wiec - w tym roku likwidujemy 6 przejazdow na szlaku Olszamowice - Włoszczowa, do likwidacji pozostaje nam kolejne 5 w bliskiej perspektywie (w km 32,8 i 4 pomiedzy Opocznem Płd. a Olszamowicami). Po tym "myku" mamy mozliwosc jazdy z V>160km/h od km 6,1 do km 215 po 1ce (wiadukt nad wiedenką) i 215 po 2ce (przejazd Myszków Mrzygłód) z ograniczeniami na stacjach na ktorych nie ma rozjazdow umozliwiajacych jazde z wieksza predkoscia (np. Idzikowice, Włoszczowa Płn.).

Zastanawia tez, czemu nie rozpoczynamy likwidacji przejazdow od strony Grodziska, skoro na te sama ilosc zlikwidowanych przejazdow przypada dluzszy odcinek bez przejazdow.
January 27th, 2011 12:11 PM
mech. Nie ma znaczenia czy górą czy dołem .Większe znaczenie ma ukształtowanie terenu w miejscu przecięcia się drogi z torami.
Padła sugestia że górą to pieszych zwieje .
Panowie bez jaj to ile musiałby jechać ten pociąg ? 1000 km/h ? Na próbach bicia rekordu prędkości we Francji tysiące ludzi stało na kładkach nad torami i nikogo nie zwiało. A pociąg przejechał z prędkością 574 km/h.
Poniżej możecie sami ocenić

http://www.youtube.com/watch?v=_Ir_n3J5ABA
January 27th, 2011 09:49 AM
Iwan Od 1 marca rozpoczynaja sie roboty na szlaku Olszamowice - Włoszczowa Płn. Na poczatku zamkna calodobowo tor nr1, potem przejda na 2ke. Zamkniecia w telegramie obejmuja okres od 1 marca do 31 maja.
January 23rd, 2011 03:45 PM
potwo-or
Quote:
Osunięcie skarpy pomiędzy Miechowem i Krakowem - Zmiany w rozkładzie jazdy

W związku z osunięciem skarpy nad torami linii kolejowej na linii nr 8 (pomiędzy Krakowem i Miechowem, w kierunku do/z Warszawy), PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły prace awaryjne w celu zabezpieczenia torowiska. Prowadzone obecnie prace wpływają na ograniczenia prędkości pociągów na tym odcinku, co wymaga bieżącej korekty w rozkładzie jazdy. W związku z koniecznością wprowadzenia zmiany w rozkładzie jazdy sprzedaż biletów na pociągi przejeżdżające po tym odcinku po 20 lutego b.r. zostaje czasowo wstrzymana.

- Jesteśmy w stałym kontakcie z zarządcą infrastruktury, w momencie potwierdzenia zmian i wprowadzenia ich do systemu, sprzedaż biletów zostanie wznowiona - mówi Małgorzata Sitkowska, Rzecznik Prasowy PKP Intercity.
Wiem, że to tylko pośrednio związane z CMK, ale wklejam tu, bo chodzi o wszystkie połączenia EIC i TLK jadące przez CMK do i z Krakowa.
Jak ktoś jest lepiej poinformowany proszę o info jakie opóźnienia, czy będą odwoływane pociągi itd.
January 19th, 2011 03:25 PM
Iwan
Quote:
Originally Posted by Michał F. View Post
A koszt dużego ograniczenia prędkości na linii, lub ew. zamykania toru?
Zamkniecie toru przy ruchu po drugim torze z V=100km/h. Zamknac i tak trzeba w celu modernizacji innych obiektow - gdzie widzisz problem?


Quote:
Originally Posted by przemoe View Post
Czyli teraz do przejazdu prowadzi sztuczny nasyp drogowy? To po cholerę ta zabawa w szlabany, nie można było od razu przepustu walnąć?
Bo jak jest płasko, to wygrzebanie dziury plus przebicie chyba wyjdzie drożej niż małe przęsło (strzelam intuicyjnie).
Yyy?

Zerknij do materialow do przetargu na moderne sieci - tam sa dokladne plany nowych obiektow... Nowe obiekty nie zawsze beda w tym samym miejscu w ktorym znajduje sie obecny przejazd.
January 19th, 2011 03:16 PM
przemoe Czyli teraz do przejazdu prowadzi sztuczny nasyp drogowy? To po cholerę ta zabawa w szlabany, nie można było od razu przepustu walnąć?
Bo jak jest płasko, to wygrzebanie dziury plus przebicie chyba wyjdzie drożej niż małe przęsło (strzelam intuicyjnie).
January 19th, 2011 03:12 PM
Michał F.
Quote:
Originally Posted by Iwan View Post
No jak mamy do zrobienia cos takiego:
A koszt dużego ograniczenia prędkości na linii, lub ew. zamykania toru?
January 19th, 2011 03:11 PM
Maciek2207
Quote:
Originally Posted by przemoe View Post
No tak
Swoją drogą to ciekawe, wiadukt drogowy nie byłby tańszy?
Może to z powodu bezpieczeństwa pieszych, którzy na wiadukcie byliby zagrożeni pędem wiatru, który powoduje Pendolino lub kibel na InterRegio...
January 19th, 2011 03:08 PM
Iwan
Quote:
Originally Posted by przemoe View Post
No tak
Swoją drogą to ciekawe, wiadukt drogowy nie byłby tańszy?
No jak mamy do zrobienia cos takiego:

January 19th, 2011 02:00 PM
przemoe No tak
Swoją drogą to ciekawe, wiadukt drogowy nie byłby tańszy?
January 19th, 2011 10:40 AM
Iwan
Quote:
Originally Posted by przemoe View Post
Eee chyba drogowym?
Kolejowym - droga bedzie przechodzic w zaglebieniu terenu pod torami.
January 19th, 2011 10:40 AM
nessah wiadukt kolejowy = tunel drogowy? :>
January 19th, 2011 10:17 AM
przemoe
Quote:
Originally Posted by Iwan
Przejazd w km 142,850 (bedzie zastapiony wiaduktem kolejowym):
Przejazd w km 149,500 (bedzie zastapiony wiaduktem kolejowym):
Eee chyba drogowym?
January 19th, 2011 02:15 AM
Iwan Wszystkie obiekty przewidziane do modernizacji oraz przejazdy, ktore beda zlikwidowane na szlaku Olszamowice - Włoszczowa Płn. Po realizacji zamierzen wszystkie obiekty inz beda zmodernizowane, a wszystkie przejazdy w poziomie torow ulegna likwidacji.

Jak napisalem juz wczesniej przetargi na 7 obiektow juz mamy, zostaja jeszcze przetargi na likwidacje 6 przejazdow.

Obrazki kiepskiej jakosci (sa to klatki z filmu, ktory byl robiony przez niezbyt czysta szybe na 9ce) - maja charakter pogladowy.


Przejazd w km 127,090:




Przejazd w km 129,357:




Most nad rzeką Czarna Włoszczowska w km 132,009:




Przejazd w km 132,853:




Most nad potokiem Wólka w km 137,097 :




Most nad rzeką Czarna Stara w km 138,372:




Most nad przejazdem gospodarczym w km 138,663:




Most nad rzeką Nowa Czarna w km 139,100:




Most nad rowem bez nazwy w km 142,294:




Przejazd w km 142,850 (bedzie zastapiony wiaduktem kolejowym):




Most nad rzeką Biała Czatówka w km 146,080:




Przejazd kolejowy w km 147,548:




Przejazd w km 149,500 (bedzie zastapiony wiaduktem kolejowym):

January 19th, 2011 01:48 AM
potwo-or Dostać to dostaną, tylko, że to trzeba by już pisać wnioski, rozpisywać przetarg i odstawiać po kolei husarze, aby nie było paraliżu. Przecież na BWE husarz jest koniecznie potrzebny. Problem jest taki, że póki co odliczając husarze potrzebne na BWE to nie za wiele składów będzie jeździło 200km/h po CMK... obawiam się, że nawet nie wszystkie EIC.
Tylko o tym zapewne zacznie się myśleć tak w okolicach terminu oddania kabinówki na CMK.
January 19th, 2011 01:25 AM
nessah PIC dostanie unijna dotacje pokrywajaca wiekszosc kosztow, jako ze etcs to ukochane dziecko UE.
Szczegoly - idz za rada Iwana :P
January 18th, 2011 09:38 PM
Iwan
Quote:
Originally Posted by macieii View Post
Takie głupie być może pytanie: czy Husarze mają zainstalowany ETCS ? Bo coś mi się telepie, że nasze - nie mają. Więc powstaje pytanie: czy będą miały do nowego rozkładu ?
Dwa miesiace temu pisalismy na ten temat. I w sierpniu zeszlego roku tez. Wystarczy poszukac...
January 18th, 2011 03:49 PM
macieii
Quote:
Originally Posted by potwo-or View Post
Nie mają!
A czy będą miały... naprawdę chcesz znać odpowiedź?
Chyba znam

Inaczej mówiąc cała dyskusja sprzed parunastu postów to takie trochę bicie piany jest
January 18th, 2011 07:04 AM
potwo-or Nie mają!
A czy będą miały... naprawdę chcesz znać odpowiedź?
This thread has more than 25 replies. Click here to review the whole thread.

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


All times are GMT +1. The time now is 03:19 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2011, Jelsoft Enterprises Ltd.
vBulletin Optimisation by vB Optimise (Reduced on this page: MySQL 15.38%).

SkyscraperCity - In Urbanity We Trust

Hosted by Blacksun, dedicated to this site too!
BBS server management by DaiTengu
Forums Directory